1 Ocak 2016 Cuma

HARF İLMİ

Harfler, sözcüklerin yapı taşlarıdır. Sözcükler ise dilin yapı taşlarıdır. Harfler birleşerek sözcükleri, sözcükler de dil sistemini oluşturur. Dilin temel fonksiyonu, duygu ve düşüncelerin değişimini gerçekleştirmek, yani iletişimi sağlamaktır. Ancak insanî hayâl gücü, harflerde ve sözcüklerde iletişimsel işlevden fazlasını görmüştür. Harfler sözcüklerin temel unsuru olmanın yanı sıra, kimi zaman metafizik gerçekliklere işaret ettiğine, kimi zaman da spritüel güçlere sahip olduğuna inanılmıştır.

29 Eylül 2015 Salı

ÇOCUK GELİŞİMİ (4-6 yaş)


    4-5 YAŞ
    Sosyal ve Duygusal Gelişme














    4 yaşındaki çocuk
    • Dünya ve olayların nasıl olduğu hakkında, insanlar ve ilişkiler hakkında daha çok şey öğrenir
    • Arkadaş edinir ve grup oyunları oynar
    • Güvenebileceği yerlere ve kişilere ihtiyaç duyar
    Anlama
    • Çok soru sorar, bazıları zor ve utandırıcıdır
    • İnsanlar arasındaki farkı öğrenir

25 Eylül 2015 Cuma

ÇOCUK GELİŞİMİ (3-4 yaş)


3-4 YAŞ
Sosyal ve Duygusal Gelişme
  • Zaman zaman diğer çocuklarla işbirliği içinde oynar
  • Paylaşmayı öğrenir
  • Alışık olduğu ortamlarda annesinden veya bakıcısından rahatça ayrılır
  • Çok bağımsızdır, yardımları reddeder
  • Diğer çocuklara yardım eder

24 Eylül 2015 Perşembe

ÇOCUK GELİŞİMİ (2-3 yaş)


2-3 YAŞ
Sosyal ve Duygusal Gelişme
2.5 yaşındaki çocuk

  • Bağımsız olmak ister, çokca “hayır” veya "ben yaparım”  sözünü kullanır
  • Duygularını ve öfke nöbetlerini kontrol edemez (özellikle yorgun olduğunda veya engellendiğinde)
  • Paylaşamazlar
  • Hayali oyunlar oynamaya başlar (araba sürmek gibi)

23 Eylül 2015 Çarşamba

ÇOCUK GELİŞİMİ (1-2 yaş)


1-2 YAŞ
Sosyal ve Duygusal Gelişme
18 aylık çocuk
  • Çevreyi keşfetmeye çalışır. Gördüğü ve ulaşabildiği şeylere dokunur ve çeker
  • Fiziksel temastan hoşlanır (kucaklama, gıdıklama)
  • Duygusal olarak değişkendir. Ani ruh durumu değişiklikleri gösterir. Mutlu iken birden kızar, üzülür veya tersi olur